Eenvoudig data genereren zonder je gebruikers lastig te vallen?

Naast aantrekkelijk en functioneel voor de doelgroep, kan online interactievideo dienen als peilstok in je doelgroep. Kijkers geven op een positieve manier bruikbare inzichten! 

Meer met data 

Alle clicks & controls kunnen in een database worden vastgelegd. Zo kun je een video up2date houden door minder bekeken items te vervangen of te verwijderen. Je kunt bijsturen op basis van daadwerkelijk gebruik, want wat kijkers vaak kiezen vinden ze relevant. Daarbij verzamel je onderbouwing voor verdieping op bepaalde thema's. In rapportages van videotrainingen die we voor Hogeschool Utrecht maakten zien we bijvoorbeeld dat mensen bij bepaalde onderdelen veel fouten maken. Op andere onderdelen doen ze het goed. We hebben ze niet lastiggevallen met een saaie vragenlijst, maar gewoon gekeken in de gebruikersdata achter een video die ze met plezier bekeken. 

Welke inzichten haal je op?

Een realtime overzicht van het gebruik van de video wordt gepresenteerd in een dashboard met overzichtelijke rapportages. Staafdiagrammen, cirkeldiagrammen, KPI's en de mogelijkheid om daarop door te klikken, maken interactievideo tot een dynamisch instrument. Meer dan alleen 'een leuk filmpje'.

Online video als datagenerator

Naast de gebruikelijke video KPI's als view(er)s, kijktijden en CTR's is het veel interessanter om binnen de video te zien wat kijkers doen. Welke content is populair, wat slaan ze over? Over welke onderdelen struikelen ze, in welke situatie?

Inzicht in voorkeuren, kennisniveau's, progressie, en zelfs... onbewuste reactieve patronen. Zo is je video tegelijk een datageneratie-instrument.

Laat het beeld reageren op jouw data

Het kan ook andersom. Laat de acteur in de video reageren op omstandigheden van de kijker. Denk bijvoorbeeld aan een acteur met Limburgse tongval die verschijnt bij een kijker in Limburg en een met een Twents accent als de kijker in Twente zit. Of denk aan profieldata die je in een databron beschikbaar hebt. We kunnen een aparte, gepersonaliseerde kijkbeleving geven als de video zich richt op geslacht, leeftijd, kopers, niet-kopers, werknemers, kandidaten, etc. Je kunt het zo gek niet verzinnen en het is mogelijk.