Wie zijn wij?

Online interactievideo is een kunst apart. Voor het beste resultaat kies je voor hoogstaand maatwerk. Wil je creativiteit, kwaliteit en volledige ontzorging? Dan zit je hier goed.

maatwerk interactieve video
Robert Buisman mede-oprichter Studio Interactive

Robert Buisman
​Business Director

Ondernemer op gympies, klantgerichte en creatieve professional met brede visie. Strateeg, concepter en mede-oprichter van Studio Interactive. Was eerder marketeer, business developer en innovatie-aanjager. Speelde ooit in het theater voor volle zalen (zo'n 'bucketlist-dingetje' waar je hem absoluut naar moet vragen). Favoriete bezigheid: in z'n ouwe Saab naar klanten, partners en onze toffe werkplek in de Innovatiehub op de KNVB Campus in Zeist (kom ons daar bezoeken, gratis energy boost!).
specialist in interactieve video

Joost Dijkhuis
Creative Director

Joost is de uitvinder van onze bijzondere techniek en mede-oprichter van Studio Interactive. Multi-creatief, weet van bijna alles wel iets, staat altijd open voor nieuwe kennis en experimenten. Was voorheen format creatief en deed eindredactie bij Eyeworks en Endemol, camera en montage bij o.m. AvroTros. Regelmatig te vinden aan de Mont-Blanc in Frankrijk (vraag Joost hoe dat zit, mooi verhaal gegarandeerd). In zijn klassieke Jaguar krijgt hij z'n beste ideeën.

Robert Buisman mede-oprichter Studio Interactive

Robert Buisman
Business Director

Ondernemer op gympies, klantgerichte en creatieve professional met brede visie. Strateeg, concepter en mede-oprichter van Studio Interactive. Was eerder marketeer, business developer en innovatie-aanjager. 

Speelde ooit in het theater voor volle zalen (zo'n 'bucketlist-dingetje' waar je hem absoluut naar moet vragen).

specialist in interactieve video

Joost Dijkhuis
Creative Director

Joost is de uitvinder van onze bijzondere techniek en mede-oprichter van Studio Interactive. Multi-creatief, weet van bijna alles wel iets, staat altijd open voor nieuwe kennis en experimenten. Was voorheen format creatief en deed eindredactie bij Eyeworks en Endemol, camera en montage bij o.m. AvroTros.  In zijn klassieke Jaguar krijgt hij z'n beste ideeën.


Onze aanpak

We starten met een intake. Deze kost niks en kan bij ons op de Innovatiehub plaatsvinden, maar ook op locatie van de opdrachtgever, of online. Na de intake brengen we offerte uit en bepaalt de opdrachtgever tot go/no go.


Bij uitgebreide producties beginnen we met een scoping sessie. Hierin bevragen we de opdrachtgever over het onderwerp, het te realiseren effect op de doelgroep, de organisatorische kant, tijdplanning en budget.


Weten we niet meteen een passend format dan buigen we ons over een creatief concept en presenteren dat. In de fase van contentcreatie bepalen we wat er in de video komt en vertalen dat naar een interactief scenario. Telkens wordt de opdrachtgever op de hoogte gehouden en toetsen we met elkaar of we op de juiste weg zitten.

Pre-productie is het daaropvolgende proces waarin we het scenario van het papier halen, de casting plaatsvindt en filmlocaties worden bepaald. In de productie zetten we het geheel op film, vindt editing en nabewerking plaats en wordt de kracht van het concept toegevoegd: de interactieprogrammering (inclusief opzet van database en dashboard). Een preview wordt online beschikbaar gesteld waarop nog laatste wijzigingen kunnen worden aangebracht.

Na goedkeuring door de opdrachtgever wordt de videotool opgeleverd, al dan niet met real time statistieken over het gebruik van de video door de doelgroep.


Doorlooptijd. Maatwerkproducties vergen tijd en aandacht, denk bij een uitlegvideo aan zes weken, bij een uitgebreid interactief beeldverhaal (game-video) houden we rekening met vier maanden doorlooptijd. 

Onze aanpak

  • Intake en offerte
  • Scoping-sessie
  • Creatief concept
  • Contentcreatie
  • Productie
  • Preview
  • Akkoord
  • Hosting

Voor wie?

We werken voor (middel)grote organisaties. Bedrijven en instellingen die hun omvangrijke doelgroepen online in beweging willen brengen. Vaak gaat het over kennisoverdracht en bewustwording, maar ook concrete conversie kan een doel zijn. Met interactievideo moeten mensen keuzes maken, letterlijk al in beweging komen. Die knop aantikken. Zo bepalen ze niet alleen het verloop van de video, maar wordt hun brein ook al geactiveerd.


We zien dat toepassingen voor training, educatie en voorlichting het goed doen. Ze vullen het gat tussen fysieke kostbare trainingen en e-learnings die als saai worden ervaren. In Voorlichting worden kijkers op leuke manier bewust van hun eigen gedrag en keuzes.


Werk je binnen Learning & Development, HRM, Communicatie en Voorlichting? Dan hebben we (voorbeelden van) toepassingen voor je. Meer dan hier online staan. In een vrijblijvende kennismaking laten we ook andere projecten zien.

Voor wie?

We werken voor (middel)grote bedrijven en instellingen die hun doelgroepen in beweging willen brengen. Met online interactievideo moeten mensen keuzes maken, letterlijk al in beweging komen. Die knop aantikken. Zo wordt het brein meteen al geactiveerd.


Toepassingen voor training, educatie en voorlichting doen het goed. Werk je binnen Learning & Development, HRM, Communicatie en Voorlichting? Dan hebben we meer toepassingen dan die hier online staan. In een vrijblijvende kennismaking laten we graag andere projecten zien.

Wat zeggen anderen?

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Ik werd in het verhaal gezogen!
Goede manier om jonge voetballers iets te leren over matchfixing. Ik werd in het verhaal gezogen; de voorlichtingsfilm zit goed in elkaar, kijkt lekker weg en de inhoud is goed te volgen.

Diverse spelers en stafleden

KNVB

Toegankelijk en begrijpelijk
De video geeft op een toegankelijke en begrijpelijke manier uitleg. Met als groot voordeel dat je zelf kunt bepalen over welk onderwerp je meer wilt weten, zonder dat je een heel document hoeft te lezen of de totale video hoeft te kijken.
Avans interactieve video Poortwachter uitleg
Janneke Verschoor

Avans Hogeschool

Leerzaam, geestig en herkenbaar
De productie van Studio Interactive over hybride werken is niet alleen leerzaam, maar op een geestige manier herkenbaar voor iedereen die switcht van kantoor naar thuis! Het helpt ze niet alleen in het werkende leven, zeker ook privé.
Kelvin van Spanjen

PostNL

Leuk én leerzaam!
Héél leuk, je klikt er lekker doorheen en het is nog leerzaam ook!
Laura den Dulk over interactieve video Studio Interactive
Laura den Dulk

Erasmus Universiteit

Wat zeggen anderen?

Leerzaam, geestig en herkenbaar
De productie van Studio Interactive over hybride werken is niet alleen leerzaam, maar op een geestige manier herkenbaar voor iedereen die switcht van kantoor naar thuis! Het helpt ze niet alleen in het werkende leven, zeker ook privé.
Kelvin van Spanjen

PostNL

Toegankelijk en begrijpelijk
De video geeft op een toegankelijke en begrijpelijke manier uitleg. Met als groot voordeel dat je zelf kunt bepalen over welk onderwerp je meer wilt weten, zonder dat je een heel document hoeft te lezen of de totale video hoeft te kijken.
Avans interactieve video Poortwachter uitleg
Janneke Verschoor

Avans Hogeschool

Heel blij dat we dit nu hebben!
Onze leidinggevenden een verzuimgesprek laten oefenen met een acteur is nu door Corona lastig, dus ik ben heel blij dat we dit nu hebben. Voor een op maat gemaakte verzuimtraining voor PostNL hebben wij heel fijn samengewerkt met Studio Interactive.
Tineke bij Studio Interactive
Tineke Haak

PostNL

Leuk én leerzaam!
Héél leuk, je klikt er lekker doorheen en het is nog leerzaam ook!
Laura den Dulk over interactieve video Studio Interactive
Laura den Dulk

Erasmus Universiteit

Klinkt goed?

Plan een online meeting
Vrijblijvende en kosteloze kennismaking