Co-founders team studio interactive_interactieve video

Wie zijn we?

Makers van interactieve films en video.

Scenarioschrijvers, format creatives, filmers, ontwikkelaars, acteurs en producenten.

Wereldwijd zijn we een van de weinige makers van maatwerk interactievideo. Ruim tien jaar geleden startte Joost het experiment. Het leek hem dat je op internet meer met video moest kunnen dan het alleen van A tot Z afspelen. Hij wilde video diréct laten reageren op de kijker. Door anders te kijken kwam hij erachter hoe je video soepel en op elk device kunt laten interacteren! Anno 2021 is de formule nog door niemand anders ontdekt.  

maatwerk interactieve video
Wereldwijd zijn we een van de weinige makers van maatwerk interactievideo. Ruim tien jaar geleden startte Joost het experiment. Het leek hem dat je op internet meer met video moest kunnen dan het alleen van A tot Z afspelen. Hij wilde video diréct laten reageren op de kijker. Door anders te kijken kwam hij erachter hoe je video soepel en op elk device kunt laten interacteren! Anno 2022 is de formule nog door niemand anders ontdekt.  


Robert Buisman mede-oprichter Studio Interactive

Robert Buisman

Ondernemer op gympies, hands-on producer met brede visie. Strateeg, concepter en mede-oprichter van Studio Interactive. Was eerder marketeer, business developer, innovatie-aanjager en auteur. Speelde ooit in het theater voor volle zalen (zo'n 'bucketlist-dingetje' waar je hem absoluut naar moet vragen). Favoriete bezigheid: in z'n ouwe Saab naar klanten, partners en onze toffe werkplek op de Innovatiehub van de KNVB in Zeist (kom ons daar bezoeken, gratis energy boost!).
specialist in interactieve video

Joost Dijkhuis

Joost is de uitvinder van onze bijzondere techniek en mede-oprichter van Studio Interactive. Multi-creatief, weet van bijna alles wel iets, staat altijd open voor nieuwe kennis en experimenten. Voorheen format creatief en deed eindredactie bij Eyeworks en Endemol, camera en montage bij o.m. AvroTros. Regelmatig te vinden aan de Moezel in Duitsland of aan de Mont-Blanc in Frankrijk (vraag Joost hoe dat zit, mooi verhaal gegarandeerd). In zijn kano en klassieke Jaguar krijgt hij z'n beste ideeën.

Onze aanpak

Om je doelgroep écht in beweging te krijgen moet je eerst nadenken over wat wilt bereiken. Doel, format, inhoud, scenario, flow, interacties, casting, filmtechniek en gewenste data-output zijn bepalend voor het succes.


Vaak starten we met een intake. Deze kost niks en kan bij ons op de KNVB Campus, bij jou ter plekke of online. Na de intake besluiten we of we kunnen starten. Bij uitgebreide producties beginnen we met een scoping sessie. Hierin bevragen we je over jouw onderwerp, organisatorische randvoorwaarden, tijdplanning en budget, projectorganisatie en betrokkenen, en hoe we omgaan met geheimhouding en informatievoorziening.


Als we niet meteen weten wat een geschikt format is dan buigen we ons over een creatief concept en presenteren dat aan de opdrachtgever. In de fase van contentcreatie bepalen we wat er in de video komt en vertalen dat naar een interactief scenario. Telkens per fase wordt je als opdrachtgever op de hoogte gehouden en toetsen we met elkaar of we op de juiste weg zitten.

 

Casting, locaties, opnames, montage, nabewerking en interactieprogrammering zijn het daaropvolgende proces waarin we het scenario van het papier halen en er leven in jouw onderwerp komt. Een maatwerkproductie vraagt hoe dan ook tijd en aandacht, denk bij een uitlegvideo aan 6 weken, bij een uitgebreid interactief beeldverhaal houden we rekening met vier maanden doorlooptijd.


Lijkt het je interessant om iets met interactievideo te gaan doen? We horen graag van je!

Vraag een gesprek aan >>>
Vragen staat vrij en kost niets.