We starten met een intake. Deze kost niks en kan bij ons op de Innovatiehub plaatsvinden, maar ook op locatie van de opdrachtgever, of online. Na de intake brengen we offerte uit en bepaalt de opdrachtgever tot go/no go.
Bij uitgebreide producties beginnen we met een scoping sessie. Hierin bevragen we de opdrachtgever over het onderwerp, het te realiseren effect op de doelgroep, de organisatorische kant, tijdplanning en budget.
Weten we niet meteen een passend format dan buigen we ons over een creatief concept en presenteren dat. In de fase van contentcreatie bepalen we wat er in de video komt en vertalen dat naar een interactief scenario. Telkens wordt de opdrachtgever op de hoogte gehouden en toetsen we met elkaar of we op de juiste weg zitten.
Pre-productie is het daaropvolgende proces waarin we het scenario van het papier halen, de casting plaatsvindt en filmlocaties worden bepaald. In de productie zetten we het geheel op film, vindt editing en nabewerking plaats en wordt de kracht van het concept toegevoegd: de interactieprogrammering (inclusief opzet van database en dashboard). Een preview wordt online beschikbaar gesteld waarop nog laatste wijzigingen kunnen worden aangebracht.
Na goedkeuring door de opdrachtgever wordt de videotool opgeleverd, al dan niet met real time statistieken over het gebruik van de video door de doelgroep.
Doorlooptijd. Maatwerkproducties vergen tijd en aandacht, denk bij een uitlegvideo aan zes weken, bij een uitgebreid interactief beeldverhaal (game-video) houden we rekening met vier maanden doorlooptijd.