Dagelijks raadplegen we YouTube. Maar steeds vaker zien we door de bomen het bos niet meer. En hoe beoordeel je snel of een video is wat je zoekt?
Stel je voor...
Dat je als bedrijf - of instelling - je doelgroep snel van de juiste videocontent zou kunnen voorzien, gebundeld naar thema, gegroepeerd naar onderwerp. Zou dat iets kunnen zijn? Wij vroegen het ons af en zijn het gaan onderzoeken. De research begon al ergens in 2020.
Samen met software-ontwikkelaar Golden Value zijn we nu in de eindfase van ontwikkeling gekomen. Straks is er een techniek die elk denkbaar onderwerp kan vangen in een online 'box'. Een venster op een webpagina gevuld met filmpjes (eigen materiaal of dat van YouTube of Vimeo) en waar de bezoeker makkelijk en interactief doorheen navigeert.
De Box is makkelijk te vullen, beheren en op een webpagina te publiceren. Je helpt je doelgroep door de bomen het bos weer terug te zien. Je filtert informatie, scheidt hoofd- van bijzaken, feit van fictie. Omdat jouw organisatie de box gevuld heeft weet de doelgroep dat het goede content is. Autoriteit en kennisleiderschap kan hiermee benadrukt worden.
Klinkt ingewikkeld? Hieronder twee voorbeelden die iets van de werking laten zien: